.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرلشکر رضایی عنوان کرد؛
اشتباه رئیس‌جمهور به عنوان یک سخنور

 شمال نیوز: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این آدرس غلط دادن به دشمن است که آب خوردن ما هم به تحریم وابسته باشد، اما احتمالا رئیس‌جمهور به عنوان یک سخنور اشتباه کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی استاد دانشگاه امام حسین(ع) در نشست تخصصی همایش تخصصی برنامه ایران هسته‌ای، فرصت‌ها، چالش‌ها و روندها که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: تحریم اقتصادی اثر تخریبی و سازنده در اقتصاد کشورمان داشته و این تحریم یک جنگ اقتصادی است.

رضایی با اشاره به اثرات منفی تحریم بر اقتصاد ایران و استراتژی انقلاب در تبدیل چالش‌ها به فرصت‌ها گفت: اثر تخریبی تحریم را می‌توان خنثی کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تحریم‌هایی که از سال 91 و پس از آن بوده، جزء شدیدترین تحریم‌هایی است که علیه ایران صورت گرفته و تاکنون بانک مرکزی ایران تحریم نشده بود.

وی عنوان داشت: قطع تحریم‌ها از وزارت دارایی آمریکا اعمال شده و صهیونیست‌ها در این پروسه دخالت دارند و انتظارشان این بوده که کمتر از یکسال ایران فلج می‌شود و از پا در می‌آید.

رضایی با اشاره به شکست راهبرد تحریمی آمریکا و شکست معادلات امپریالیسم، یادآور شد: آنها تلاش می‌کنند تا هرچه زودتر تحریم‌ها به نتیجه برسد و آن‌ها این‌گونه فکر می‌کنند که لیبرال‌ها و تکنوکرات‌ها در ایران که 30 سال اقتصاد ایران را در تردید نگهداشتند، هر روز فکر جدیدی را در سر می‌پرورانند و حال آنکه در این زمینه تأمل بیشتر لازم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: دو گروه عاقل و افراطی در آمریکا شکل گرفته که یکی می‌گوید تجربه 30 ساله نشان می‌دهد که نباید اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد و گروه دیگر معتقد است که باید ساختمان تحریم‌ها حفظ شود که البته هر دو گروه متوجه‌اند که جنگ با ایران باعث می‌شود که آن‌ها متقبل خسارت‌های بسیاری شوند و لذا هر دو پرونده تحریم را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم حفظ چارچوب مذاکراتی که خطوط قرمز توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده و اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: مطمئنا اگر به اقتصاد مقاومتی توجه شود و بیکاری و تورم کاهش یابد و اقتصاد رونق بگیرد، قطعا آمریکایی‌ها خود برای مذاکرات پیش‌قدم خواهند شد.

رضایی گفت: حتی اگر مذاکرات به نتیجه برسد، چالش هسته‌ای ایران باقی می‌ماند و تحریم‌ها در دستور کار آمریکا خواهد بود و لازم است که اقتصاد مردم نهاد و توجه به درآمد ملی و بروکراسی زدایی و مبارزه با فساد به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز یک کارشناس اداره برای نظام، رهبری و مسئولین کشور تصمیم می‌گیرد و ما باید اقتصاد 24 بندی مقاومتی را راه بیندازیم و همزمان با آن مذاکرات را ادامه دهیم و امیدواریم زمانی که جلو می‌رویم پشتمان را نگاه کنیم و اگر آن فرمول را بکار بگیریم، پیروز خواهیم شد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران موشک با برد 2000 کیلومتر ساخته و پهپادهای مجهز به توان عکسبرداری ساخته و در صنایع دیگر هم می‌تواند موفق باشد.

رضایی با اشاره به اختلاف سلیقه دموکرات‌‌ها و جمهوریهان در مذاکرات هسته‌ای، گفت: جمهوریخواهان می‌گویند نباید عجله کرد و به زودی ایرانی‌ها از پای در می‌آیند و ما نباید امتیاز بدهیم، اما دسته دوم معتقدند که باید به این روند (مذاکرات) ادامه دهیم تا مشکلات حل شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تکنوکرات‌ها و لیبرال‌ها در ایران 30 سال است اقتصاد را در حال تردید نگهداشتند و می‌گویند با رابطه با آمریکا همه چیز درست می‌شود، حال آنکه باید با نگرش انقلابی و با اعتماد به نفس و خودباوری مسیر پرشتاب پیشرفت را پیش بگیریم.

وی درباره سخنان رئیس ‌جمهور مبنی بر اینکه آب خوردن ما هم به تحریم وابسته است، گفت: من دیروز در راهپیمایی در این زمینه صحبت کردم و این آدرس غلط دادن به دشمن است که آب خوردن ما هم به تحریم وابسته باشد، اما احتمالا رئیس‌جمهور به عنوان یک سخنور اشتباه کرده است.

رضایی با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی و بروکراسی زدایی خاطر نشان کرد: باید اقتصاد مردمی نهادینه و فساد از بین برود. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.